Навігація
Наша школа
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14

Гаївська ЗОШ І-ІІ ступенів

Мого дитинства краю рідний,
Моя стежиночко свята.
В проміннях сонечка зігріта,
Моя ти школо Гаївська.

Ми раді Вас вітати на сайті нашої школи!

Головна » Статті » Обдарована дитина » Обдарована дитина

ПЕРВИННА ДІАГНОСТИКА ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ ВЧИТЕЛЕМ

Для виявлення обдарованих дітей вчителем фахівці розробили різні шкали. Шкали, створені під керівництвом Дж. Рензуллі, направлені на десять сфер прояву здібностей. Нижче наводяться перші чотири шкали, показники за якими істотні для більшості навчальних програм, призначе¬них для обдарованих школярів.
    Шкали для рейтингу поведінкових характеристик обдарованих дітей
(за Дж. Рензуллі в адаптації Л. В. Попової)

    Ці шкали складено для того, щоб учитель міг оцінити характеристики учнів за пізнавальною, мотиваційною, творчою і лідерською сферами.Кожен пункт шкали слід оцінювати безвідносно до інших пунктів. Ваша оцінка повинна відображати те, наскільки часто Ви спостерігали прояв кожної з характеристик. Оскільки чотири шкали представляють відносно різні сторони поведінки, оцінки за різними шкалами не підсумовуються.
    Прізвище, ім'я учня __________________________________________
    Школа _____________________________, клас____________, вік___________
    

Дата.


    Учитель або той, хто проводив опитування
    Як давно Ви знаєте цю дитину? 
    Інструкція
    Будь ласка, уважно прочитайте твердження і обведіть відповідну цифру.
    1 — якщо Ви майже ніколи не спостерігаєте цієї характеристики.
    2 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику час від часу.
    3 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику досить часто.
    4 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику майже постійно.
    Шкала 1. Пізнавальні характеристики учня
    1. Володіє незвичайно великим для свого віку або класу запасом слів; використовує терміни осмислено; мовлення вирізняється багатством виразів, швидкістю і складністю.
    1234
    2. Володіє значним запасом інформації за різноманітними темами, що виходить за межі звичайних інтересів дітей цього віку.
    1234
    3. Швидко запам'ятовує і відтворює фактичну інформацію.
    1234
    4. Легко встановлює причинно-наслідкові зв'язки: намагається зрозуміти «як» і «чому»; ставить багато запитань, стимулюючих думку (на відміну від запитань, спрямованих на отримання фактів); хоче з'ясувати сут¬ність явищ і вчинків людей.
    1234
    5. Чуйний і тямущий спостерігач; зазвичай бачить більше або «витягує» більше за інших з розповіді, фільму, з того, що відбувається.
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник: .
    Шкала II. Мотиваційні характеристики
    1. Повністю занурюється в певні теми, проблеми: настирливо праг¬не завершити розпочате (не бажає переключати увагу на іншу тему, завдання).
    1234
    2. Легко впадає в нудьгу від звичайних завдань.
    1234
    3. Прагне до досконалості, вирізняється самокритичністю.
    1234
    4. Вважає за краще працювати самостійно; вимагає від вчителя лише вка¬зати напрям.
    1234
    5. Має схильність організовувати людей, предмети, ситуацію.
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник:_.
    Шкала III. Лідерські характеристики
    1. Виявляє відповідальність; робить те, що обіцяє, і зазвичай виконує роботу добре.
    1234
    2. Упевнений в собі як серед однолітків, так і дорослих; добре почуваєть¬ся, коли просять показати свою роботу класу.
    1234
    3. Чітко висловлює свої думки і відчуття; добре і, зазвичай, зрозуміло говорить.
    1234
    4. Любить спілкуватись з людьми, товариський і вважає за краще не зали¬шатися наодинці.
    1234
    5. Має схильність домінувати серед інших; як правило, керує діяльністю, в якій бере участь.
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник:_.
    Шкала IV. Творчі характеристики
    1. Проявляє велику допитливість; постійно про все запитує.
    1234
    2. Висуває велику кількість ідей або способів вирішення проблем і від¬повідей на запитання; пропонує незвичайні, оригінальні, розумні відповіді.
    1234
    3. Висловлює свою думку без коливань; іноді радикальний і гарячий в дискусіях; наполегливий.
    1234
    4. Любить ризикувати; має схильність до пригод.
    1234
    5. Схильний до гри з ідеями; фантазує, придумує («Цікаво, що буде, якщо?»); зайнятий поліпшенням і зміною суспільних інститутів, пред¬метів і систем.
    1234
    6. Проявляє тонке відчуття гумору і бачить смішне в таких ситуаціях, які іншим не здаються смішними.
    1234
    7. Надзвичайно чутливий до внутрішніх імпульсів і більш відкритий до раціонального в собі (вільний прояв «дівчачих» інтересів у хлопчиків, велика ступінь незалежності у дівчаток); емоційно чутливий.
    1234
    8. Чутливий до прекрасного; звертає увагу на естетичні сторони життя.
    1234
    9. Не підпадає під вплив групи; приймає безлад; не цікавиться деталями; не боїться відрізнятись від інших.
    1234
    10. Надає конструктивну критику; схильний признавати авторитети без попереднього критичного їх вивчення. 
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник:_.
    Бажано, щоб ці шкали заповнили всі вчителі, які працюють достатньо тривалий час з дитиною. Оцінки різних вчителів зіставляються, обговорю¬ються, в спірних випадках необхідно просити описати конкретні ситуації, в яких виявлялася та або інша характеристика. У разі виникнення сумнівів колективне рішення найкраще ухвалювати на користь дитини, тобто на її шанс проявити себе в спеціальній програмі.
 

Категорія: Обдарована дитина | Додав: lyudmilamolodets7 (2018-01-18)
Переглядів: 620 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім*я *:
Email:
Підписка:1
Код *:
меню для ucoz
Найкраще
  • - !
  • -
  • -
  • -

Вчимося цікаво
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »
  • »

uCoz

Экспорт новостей RSS 2.0

В закладки: